Met een goede Information Architecture klikken jouw bezoekers niet weg

Information Architecture In bibliotheken zijn boeken altijd logisch ingedeeld op auteur, titel of genre – en soms een combinatie. Thuis in de boekenkast kunnen ze ook zo gesorteerd staan, maar ook op kleur, dikte en lengte. Zo vind je de boeken later makkelijk terug. En waarom zou je dat voor content op je website anders

lees verder 3 minuten

Sitemap, menu en content: ken jij het verschil?

Wat is een goede website? Iedereen heeft eigenlijk wel hetzelfde beeld van wat een goede website is. De informatie staat op een logische plek. Je kan er gemakkelijk en snel navigeren. De inhoud is waardevol en van hoge kwaliteit. En het oog wil natuurlijk ook wat. Deze onderdelen zijn niet alleen van belang tijdens het

lees verder 6 minuten

Plaats gemakkelijk interactieve verhalen op jouw website met Google Web Stories

Snel, sneller, snelst Elke seconde dat jouw website langer doet over het laden, haken er bezoekers af. We zijn als gebruikers zo ongeduldig geworden, dat letterlijk elke seconde telt. Om de laadsnelheid van websites te verbeteren is Google een aantal jaar geleden gestart met Google AMP, het Accelarated Mobile Pages Project. Met behulp van Google

lees verder 5 minuten

Gebruiksvriendelijker in vijf seconden

Bij Label Vier zetten we tijdens het interactieontwerp altijd de gebruiker centraal. Maar waarom eigenlijk? Wanneer de gebruiker van jouw website of app niet snapt hoe het werkt of verdwaalt, haakt hij af. Gebruiksvriendelijkheid is key. Een manier om dit te voorkomen is user testing. Hier zijn meerdere tests voor. Bij Label Vier hebben we

lees verder 3 minuten

Verhoog je gebruiksvriendelijkheid met iconen en labels

Gebruiksvriendelijkheid op een website is ontzettend belangrijk. User Experience (UX) design is hierbij de sleutel tot succes. In dit artikel licht Label Vier een van de vele onderdelen van UX design uit: iconen en labels. Een icoon is een representatief symbool, zoals een huisje voor ‘home’ en een duimpje voor ‘like’. Labels zijn stukjes tekst

lees verder 4 minuten

Zeven tips voor een succesvolle contentmigratie

Elke contentmigratie is anders. Tegelijk kent elke contentmigratie uitdagingen die altijd terugkomen. In de afgelopen jaren heb ik meerdere grote contentmigraties begeleid of uitgevoerd. In dit artikel deel ik mijn belangrijkste lessen uit deze projecten. Waarom wil je zorg besteden aan een goede contentmigratie? Als eerste wil je dat bezoekers op de juiste pagina’s van

lees verder 4 minuten

Wil je een ijzersterke zoekfunctie op jouw website? Met elastic search verbeter je de gebruikerservaring, snelheid en zoekconversie

Samenvatting: Een ijzersterke zoekfunctie is steeds belangrijker. De gemiddelde website bezoeker wil in enkele seconden vinden wat hij zoekt. Daarbij verwacht hij de kwaliteit van een goede zoekmachine, zoals Google. Hij wil geen problemen ervaren door spelfouten, ontvangt graag zoeksuggesties en wil snel de zoekresultaten zien. Met behulp van elastic search kun je een on-site

lees verder 4 minuten

Hoe werkt Label Vier op afstand? We leggen het graag uit

In de huidige tijd is het lastig om fysiek af te spreken. Het is even niet anders en dus hebben ook wij ons snel aangepast. Gelukkig werken we al veel en vaak op afstand. Videobellen is ons niet vreemd en iemand die aan een project meewerkt op afstand ook niet. Toch missen wij de fysieke

lees verder 4 minuten