Hoe belangrijk is het aantal kliks voor de gebruikersbeleving?

Als je online op zoek gaat naar informatie, een dienst of product, wil je zo snel mogelijk vinden wat je zoekt. Er zijn echter verschillende factoren van invloed op de vraag of je slaagt en hoe snel je hierin slaagt. Een onderdeel daarvan is het aantal kliks. In dit artikel gaan we daar dieper op

lees verder 6 minuten

Overstappen naar Google Analytics 4

Een aantal maanden geleden lanceerde Google de vernieuwde versie van Google Analytics: Google Analytics 4 (GA4). Een grote verandering waar we in de toekomst veel profijt van gaan hebben. Voor nu voelt het echter nog als een hobbel die genomen moet worden. Google Analytics 4 is technisch een geheel andere versie dan zijn voorganger. Ook

lees verder 4 minuten

Adverteren met tracking of gebaseerd op de context, wat kies jij?

Stel je voor, je bent op zoek naar een nieuwe tuinset. Je hebt een avondje op internet gekeken naar de mogelijkheden, maar bent er nog niet helemaal over uit. De volgende dag open je je laptop, en overal waar je kijkt springen de advertenties voor tuinsets tevoorschijn. Een beetje irritant, maar geen wereldramp. Een stuk

lees verder 5 minuten

WCAG 2.1: webdesign zonder beperkingen

Het vakgebied User Experience design focust zich op het creëren van een positieve gebruikerservaring op websites en apps. Om dit te waarborgen voor iedereen is het belangrijk rekening te houden met de WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines, versie 2.1) richtlijnen. In deze richtlijnen staat onder andere aangegeven aan welke voorwaarden webdesign moet voldoen om

lees verder 4 minuten

Met een goede Information Architecture klikken jouw bezoekers niet weg

Information Architecture In bibliotheken zijn boeken altijd logisch ingedeeld op auteur, titel of genre – en soms een combinatie. Thuis in de boekenkast kunnen ze ook zo gesorteerd staan, maar ook op kleur, dikte en lengte. Zo vind je de boeken later makkelijk terug. En waarom zou je dat voor content op je website anders

lees verder 3 minuten

Sitemap, menu en content: ken jij het verschil?

Wat is een goede website? Iedereen heeft eigenlijk wel hetzelfde beeld van wat een goede website is. De informatie staat op een logische plek. Je kan er gemakkelijk en snel navigeren. De inhoud is waardevol en van hoge kwaliteit. En het oog wil natuurlijk ook wat. Deze onderdelen zijn niet alleen van belang tijdens het

lees verder 6 minuten

Plaats gemakkelijk interactieve verhalen op jouw website met Google Web Stories

Snel, sneller, snelst Elke seconde dat jouw website langer doet over het laden, haken er bezoekers af. We zijn als gebruikers zo ongeduldig geworden, dat letterlijk elke seconde telt. Om de laadsnelheid van websites te verbeteren is Google een aantal jaar geleden gestart met Google AMP, het Accelarated Mobile Pages Project. Met behulp van Google

lees verder 5 minuten

Gebruiksvriendelijker in vijf seconden

Bij Label Vier zetten we tijdens het interactieontwerp altijd de gebruiker centraal. Maar waarom eigenlijk? Wanneer de gebruiker van jouw website of app niet snapt hoe het werkt of verdwaalt, haakt hij af. Gebruiksvriendelijkheid is key. Een manier om dit te voorkomen is user testing. Hier zijn meerdere tests voor. Bij Label Vier hebben we

lees verder 3 minuten