labyrinth

Wat je moet weten over een micro nudge (en hoe daarmee je conversie verhoogt)

Heb je veel websitebezoekers, maar weinig conversie? Dan kan een micro nudge je helpen om je bezoeker aan te zetten tot een bepaalde taak. Hoe? Dat lees je zo. Wat is een micro nudge? Een micro nudge ...

Lees meer
Emoties

Zo zet je emoties in bij web- en appdesign

Emoties, elk moment van de dag hebben we ermee te maken. Ook op je website en in je app kan je inspelen op de emoties die je gebruiker ervaart. Hoe je dat kan doen vertellen we zo. Maar eerst leggen w...

Lees meer
B.J. Fogg-model

Gedrag beïnvloeden met het B.J. Fogg-model

Waarom schrijf je je voor de ene nieuwsbrief wel in en voor de ander niet? Waarom haak je bij de ene webshop af terwijl je bij de ander een bestelling plaatst? Hoe kan je bepaald gedrag realiseren bij...

Lees meer

Gebruikers beïnvloeden met breinkennis: hoe werkt het en hoe ver ga je?

Tijd voor het betere denkwerk. Kijk eens naar de volgende som. Welke van de twee heeft een hogere uitkomst? Reken het niet uit, maar antwoord op gevoel: 8+6+7+5+4+2+3+1     &n...

Lees meer
Kijkpatronen

5 manieren om kijkpatronen te beïnvloeden

Een kijkpatroon is de manier waarop je naar een website kijkt. Wat scan je als eerst? Waar focust je aandacht daarna op? Volgens Nielsen Norman Group scant 79% van de gebruikers een webpagina. Zij lez...

Lees meer