Waarom een persona nodig is

Creëer een persona: zo begrijp en bereik je jouw doelgroep

Een persona is een fictief persoon die je doelgroep representeert. Die heb je nodig om een beter beeld te krijgen van je doelgroep. Dit fictieve personage is niet zomaar verzonnen. Het is gebasee...

Lees meer
Emoties

Zo zet je emoties in bij web- en appdesign

Emoties, elk moment van de dag hebben we ermee te maken. Ook op je website en in je app kan je inspelen op de emoties die je gebruiker ervaart. Hoe je dat kan doen vertellen we zo. Maar eerst leggen w...

Lees meer

Hoe belangrijk is het aantal kliks voor de gebruikersbeleving?

Als je online op zoek gaat naar informatie, een dienst of product, wil je zo snel mogelijk vinden wat je zoekt. Er zijn echter verschillende factoren van invloed op de vraag of je slaagt en hoe snel j...

Lees meer

Wil je een ijzersterke zoekfunctie op jouw website? Met elastic search verbeter je de gebruikerservaring, snelheid en zoekconversie

Samenvatting: Een ijzersterke zoekfunctie is steeds belangrijker. De gemiddelde website bezoeker wil in enkele seconden vinden wat hij zoekt. Daarbij verwacht hij de kwaliteit van een goede zoekmachin...

Lees meer

‘We zijn toe aan iets anders’ en andere slechte redenen om te vernieuwen

Het is bijna altijd een goed idee om je website of app te vernieuwen. Zowel jouw doelgroep als online ontwikkelingen staan nooit stil. Ik zie in de praktijk dat website optimalisatie vaak op basis van...

Lees meer
MBTI persona

Persona’s ontwikkelen met MBTI en Big Five

Om je product of dienst goed aan te sluiten op de gebruiker moet je weten wie je gebruiker is. Zodra je dat weet, kijk je of de door jou ontwikkelde customer journey bijdraagt aan de gebruikerservarin...

Lees meer
See Think Do Care

De klant centraal met ‘See Think Do Care’

Een customer journey, ook wel ‘klantreis’ in het Nederlands, is een weergave van alle interactie van een klant met een organisatie. Het See Think Do Care Model helpt bij het in kaart brengen van d...

Lees meer