SEO advies: beter vindbaar in vier stappen
Heb je een nieuwe website? Dan wil je die nieuwe website ook graag aan nieuwe klanten laten zien. Dat is tenminste de wens van alle klanten van Label Vier: vindbaar zijn. Ook bij een bestaande website kan het geen kwaad regelmatig een check te doen. Ben ik goed vindbaar voor mijn (potentiële) klanten? Wij helpen je
lees verder 2 minuten
Alles over de progressive web app
Een aantal jaar geleden wilde iedereen een app. Wie een app had hoorde er bij. Nu is het niet zo dat de relevantie van een app is afgenomen maar de noodzaak is wel veranderd. Een gebruiker wil vooral snel zijn informatie ontvangen of actie uitvoeren. Inmiddels bestaat de eerste app store meer dan 10 jaar.
lees verder 5 minuten
Maak jezelf geliefd bij de lezer èn bij Google met cornerstone content
Cornerstone content omschrijft de kern (of een deelonderwerp daarvan) van wat jij als bedrijf doet. Het is de hoeksteen waarop jouw website is gebouwd. Deze teksten zijn vaak langer dan ‘normale’ artikelen en bevatten veel informatie. Je laat met deze teksten zien waarin jij een expert bent. Daarnaast helpt cornerstone content ook om hoger in
lees verder 9 minuten
Wat is WordPress en waarom zijn we er bij Label Vier zo enthousiast over?
WordPress is open source software waarmee je gemakkelijk zelf een website bouwt. Het onderhouden en vernieuwen wordt gedaan door een grote gemeenschap van ontwikkelaars. WordPress biedt hiermee veel voordelen. Zo scheelt het veel in ontwikkelingskosten, is het mogelijk om je eigen thema’s te bouwen en kun je je hosting er specifiek op aanpassen. Nadelen zijn
lees verder 4 minuten
‘We zijn toe aan iets anders’ en andere slechte redenen om te vernieuwen
Het is bijna altijd een goed idee om je website of app te vernieuwen. Zowel jouw doelgroep als online ontwikkelingen staan nooit stil. Ik zie in de praktijk dat website optimalisatie vaak op basis van onderbuikgevoel wordt gedaan. Dat kan anders! Bijvoorbeeld met een gebruikersonderzoek. “Deze informatie is slecht vindbaar, kan er misschien een link
lees verder 2 minuten
Hoe kun je jouw zichtbaarheid in de zoekresultaten van Google verrijken?
Om je zichtbaarheid in Google Search te vergroten, kun je de zoekresultaten verrijken. Dit doe je met behulp van onder andere structured data, rich snippets en personaliseren op locatie. Met behulp van structured data communiceert jouw website beter met Google en door te personaliseren op locatie ben je beter vindbaar voor mensen in de buurt.
lees verder 4 minuten
Welke factoren beïnvloeden jouw positie in de zoekresultaten van Google?
Als je het hebt over vindbaar zijn op internet, zouden veel mensen het antwoord op de volgende vraag wel willen weten: ‘Hoe kom ik boven in de lijst van zoekresultaten terecht?’ Helaas weet alleen Google het precieze antwoord hierop. Zij houdt haar algoritme goed geheim. Toch wordt er regelmatig onderzoek gedaan naar de zogeheten ‘ranking
lees verder 6 minuten
De 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini
In het artikel over dark pattern design, schreven we hoe je mensen niet moet beïnvloeden. Als alternatief noemden we de beïnvloedingsprincipes van Cialdini. In dit artikel leggen we je uit wat deze principes zijn, waarom ze werken en waarom dit een goed alternatief is. Het ontstaan: de wetenschap van het overtuigen Als psycholoog was dr.
lees verder 4 minuten