Structuur in je ontwikkelproces: Een soepeler proces dankzij ‘Gitflow’ 

Werken met versiebeheer betekent niet dat het ontwikkelproces automatisch soepel verloopt. Hiervoor biedt de ‘Gitflow-strategie’ uitkomst. Met een ‘hotfix’ voorkom je dat eerder opgeloste problemen worden overschreven. Met de feature-branch voorkom je dat de ontwikkeling van grote functionaliteiten de ontwikkeling van andere functionaliteiten vertraagd. De release-branch biedt een overzicht van wanneer welke ontwikkelingen online zijn

lees verder 3 minuten

Structuur in je ontwikkelproces: Versiebeheer met ‘Git’

Wanneer er meerdere ontwikkelaar aan één project werken is versiebeheer onmisbaar. Zonder versiebeheer wordt er gemakkelijk code overschreven en gaat kostbaar werk verloren. Bij Label Vier werken we met versiebeheer in de tool ‘Git’.  Met behulp van ‘Git’ houden we bij wie aan welk stukje code werkt en zorgen we dat de stukjes code worden

lees verder 1 minuut

De voor- en nadelen van SEO en SEA

SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertizing) gebruik je om vindbaar te zijn wanneer iemand op internet zoekt op de termen waarop jij opereert. SEO draait om zoekresultaten, SEA om advertenties. SEO biedt je de mogelijkheid om op de lange termijn een goede reputatie op te bouwen met je doelgroep. Het is echter

lees verder 3 minuten

Persona’s ontwikkelen met MBTI en Big Five

Om je product of dienst goed aan te sluiten op de gebruiker moet je weten wie je gebruiker is. Zodra je dat weet, kijk je of de door jou ontwikkelde customer journey bijdraagt aan de gebruikerservaring. Een betere ervaring resulteert op zijn beurt in meer gebruik en omzet. Het uitwerken van goede persona’s geeft een duidelijke

lees verder 4 minuten

De klant centraal met ‘See Think Do Care’

Een customer journey, ook wel ‘klantreis’ in het Nederlands, is een weergave van alle interactie van een klant met een organisatie. Het See Think Do Care Model helpt bij het in kaart brengen van de verschillende doelgroepen en bijbehorende behoeften op ieder contact- en beslismoment. De klant staat centraal en de contact- en beslismomenten krijgen

lees verder 3 minuten

Interactieontwerp: Wat is het en waarom is het zo belangrijk?

Interactieontwerp is het vormgeven van de wisselwerking tussen de gebruiker en het product. Een belangrijk onderdeel hiervan is het achterhalen en centraal stellen van de behoeften van de gebruikers. Door bijvoorbeeld de klantreizen op papier te zetten brengen we in kaart hoe een klant jouw (toekomstige) website, app of mijn-omgeving gebruikt. Deze informatie verwerken we

lees verder 4 minuten

Samenwerken in een project: voor iedereen wat wils

In ieder project betrekken we onze klanten en onze partners zo veel mogelijk. Dit doen we bijvoorbeeld door hen in dezelfde online project omgeving te plaatsen. We hebben ervaren dat iedere projectmanagement omgeving zijn voor- en nadelen heeft. Daarom hebben we het beste van twee werelden gecombineerd door een koppeling te schrijven voor twee verschillende

lees verder 3 minuten

Denk groot, maak het klein: micro-momenten en micro-animaties

Micromomenten zijn korte momenten waarop een gebruiker met veel aandacht naar een apparaat grijpt (vaak een telefoon) om ergens iets meer over te weten, iets te kopen, iets te doen of om ergens naar toe te gaan. Op deze momenten kun je gebruikers aan jouw website binden door te focussen op ‘aandacht’, ‘context’, ‘snelheid’ en

lees verder 4 minuten