Heb je een nieuwe website? Dan wil je die nieuwe website ook graag aan nieuwe klanten laten zien. Dat is tenminste de wens van alle klanten van Label Vier: vindbaar zijn. Ook bij een bestaande website kan het geen kwaad regelmatig een check te doen. Ben ik goed vindbaar voor mijn (potentiële) klanten? Wij helpen je daar graag bij. Dat doen we met een SEO advies in vier stappen. Een zoekwoordenonderzoek, een SEO-check van jouw website, het opstellen van een contentstrategie en contentkalender en aanvullend SEA.
Vooraf een klein stukje uitleg. SEO en SEA spelen een belangrijke rol bij een goede vindbaarheid van jouw website. SEO staat voor Search Engine Optimalisation: je website optimaal inrichten voor een goede vindbaarheid. Ook goede blogs en artikelen zijn hierin belangrijk. Daarmee ben je vindbaar op de zoektermen die jouw doelgroep gebruikt.
Een hoge plaats in Google kun je ook afkopen met SEA: Search Engine Advertising. Voor een bepaald bedrag, bijvoorbeeld per klik, plaatst Google de websitepagina van jouw keuze bovenaan bij zoektermen die jij selecteert.
1. Zoekwoordenonderzoek
Om te starten brengen we in kaart welke zoektermen jouw doelgroep gebruikt, en hoeveel zoekopdrachten dit per maand zijn. Daarbij kijken we ook naar mogelijke concurrenten: waarmee halen zij bezoekers binnen? De zoekopdrachten, het zoekvolume en de concurrentie geven samen goed inzicht in kansen voor jouw website.
2. SEO Advies en check
De SEO-expert van Label Vier controleert jouw website op 75 punten. Deze punten zijn voor Google van belang bij het aanbieden van jouw websitepagina’s in de zoekresultaten van hun gebruikers. De inhoud van je website is daarbij natuurlijk het belangrijkst, maar ook hoe je deze inhoud hebt ingericht. Ook zijn er een heel aantal technische punten die van belang zijn in het oordeel van Google.
3. Contentstrategie en contentplanning
Bovenstaande checklist geeft je een leuke actielijst waar je direct mee aan de slag kunt. Het maken van goede blogs, artikelen en andere content is hierin eigenlijk altijd het belangrijkst.
In een creatieve Brown Paper Sessie halen we alle informatie op die nodig is voor een goede contentstrategie. In twee uur behandelen we jouw doelgroepen, de (conversie)doelen van je website en de kanalen die jij in kunt zetten om je doelgroepen te bereiken.
Jouw ideeën en doelen vormen samen met het zoekwoordenonderzoek een ideale combinatie om interessante, activerende, informerende of enthousiasmerende content te verzinnen: over wat voor onderwerpen kun jij content gaan maken? Wij denken hierin natuurlijk met je mee, en bepalen ook wat de cornerstone content van jouw website wordt. In een contentkalender leggen we vervolgens vast wat jij of een van onze tekstschrijvers gaat maken.
4. SEA
Content maken blijft een tijdrovende klus. En als de concurrentie groot is, is het soms lastig om naar boven te klimmen in de zoekresultaten van Google. Het inzetten van advertenties in Google is dan een mooi alternatief. De SEA-expert van Label Vier kan je hierbij helpen. Met vaste tarieven voor het instellen, onderhoud, rapportage en beheer, en duidelijke afspraken over advertentiebudgetten. Zo weet je precies waar je aan toe bent.
Interesse in een SEO advies? Stuur ons een berichtje!