
DermaClinic is dé medisch cosmetische kliniek, gericht op huidverbetering en huidverjonging. Als cosmetische kliniek, laserkliniek en schoonheidssalon heeft DermaClinic alle professionals op beautygebied onder één dak. Wij hebben ze geholpen om tot een prachtige nieuwe website te komen. Niet alleen het design maar ook de structuur en navigatie zijn op de schop genomen. Belangrijkste nieuwe toevoeging is de DermaClinic keuzehulp: https://www.dermaclinic.nl/keuzehulp/
Brown Paper sessies
Dit project had een geheel nieuwe uitdaging: kun je iets moois ontwikkelen voor een klant die je nog nooit in levende lijve hebt gezien. Onze hadden waren begin dit jaar gebonden en iedereen werkte vanuit huis. De Brown paper sessies vonden vanzelfsprekend dan ook online plaats. Toch hebben we dit voor elkaar gekregen! Goede online sessies en veel creativiteit hebben voor een mooi eindresultaat gezorgd! Met veel plezier hebben we eind oktober deze website dan ook live gezet. De eerste reacties vanuit de klanten van DermaClinic zijn zeer positief!


Interactieontwerp om meer duidelijkheid te creëren
De website van DermaClinic stond vol goede content alleen het was niet goed georganiseerd en onduidelijk hoe je er kwam. Veel verkeer kwam via Google, dat is op zich goed nieuws, alleen daar was de conversie niet altijd even goed van. Daarnaast was hun telefoon permanent overbelast met allerlei vragen van nieuwe klanten. Ook geen straf natuurlijk maar wel iets waar wij een verbeterslag in konden aanbrengen. Kunnen wij de nieuwe website zo uitdenken dat er meer informatie op de website zelf gegeven kan worden en dat er minder snel naar de telefoon gegrepen wordt. We hebben een nieuwe structuur opgezet en zijn vanuit daar alle pagina’s onder handen gaan nemen. De verschillende soorten uitlegpagina’s zijn ondergebracht in één categorie veelgestelde vragen. Ook is er een keuzehulp uitgedacht die je snel bij het juiste antwoord brengt en daarnaast de behandeling detail en tarieven pagina op de schop genomen.
Smaakvol design
Creatief bureau BeeldBlinkers heeft het design voor zijn rekening genomen. Omdat we hier vaak mee samenwerken was ook hier het online afstemmen geen probleem. Er is gekozen voor veel fotografie gecombineerd met de kenmerkende DermaClinic kleuren. Omdat de informatievoorziening belangrijk is heeft het design een fris maar ook overzichtelijke uitstraling gekregen.

WordPress maatwerk
De oude DermaClinic website was gebouwd in WordPress. Ze waren tevreden met dit CMS en aangezien wij er ook enthousiast over zijn was de keuze snel gemaakt. We hebben maatwerk gecombineerd met de nieuwe Gutenberg editor. Er is een scala aan contentblokken ontworpen en gebouwd waarmee je eigen landingspagina’s kunt maken. Daarnaast zijn de page template voor bijvoorbeeld behandelingen zo ontworpen dat je eenvoudig de content kan aanpassen en bewerken en de pagina er altijd strak bij staat.

Ook op zoek naar een WordPress maatwerk site? Of kunnen we je helpen net zo een gave keuzewijzer uit de denken als voor DermaClinic? We horen het graag!