Home » Cases » Motorrijders.nl: het nieuwe online platform met alles voor jou en je motor.

Motorrijders.nl: het nieuwe online platform met alles voor jou en je motor.

In een wereld die snel verandert, waarin nieuws via veel verschillende kanalen tot ons komt, moest de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) in de spiegel te kijken. De oude gewoontes van de ‘vereniging’ moeten in een nieuw jasje gestoken worden om ook in de toekomst aantrekkelijk te blijven voor de motorrijder. Om meer bereik te krijgen in de motorrijders wereld is het belangrijk dat we verder kijken dan onze vereniging. De KNMV vroeg ons om een ‘community’-functie voor iedereen die affiniteit heeft met motorrijden. Lid of geen lid, motorrijder of geen motorrijder. Je zou dus kunnen zeggen: voor en door motorrijders.

“Je kunt als IT bedrijf gewoon het product maken waar de klant om heeft gevraagd maar je kunt je ook inleven in de klant en een oprechte passie ontwikkelen voor zijn business.
Dan kom je pas echt tot een aansprekend eindproduct. En dat is precies waar Label Vier sterk in is!”
Hans Leenstra – Project manager Motorrijders.nl

Ons doel met motorrijders.nl alle motorliefhebbers te verbinden en daarin zo snel mogelijk zelforganisatiete stimuleren. Het is een plek waar iedereen met interesse in motoren of motorrijden terecht kan. We hebben er voor gekozen dit proces iteratief te benaderen en dus klein beginnen om vanuit daar op te kunnen schalen. Motorrijders.nl bestaat daarmee uit verschillende functionaliteiten die we langzaam kunnen uitbreiden. Wanneer een functionaliteit of idee niet werkt moeten we deze ook weer uit kunnen zetten. Het begint echter wel met een belangrijke basis: goede en relevante content.

We hebben bij de KNMV meerdere brown paper sessie gehad om het interactieontwerp op te kunnen zetten. Het design is gemaakt door BeeldBlinkers en wij hebben de ontwikkeling op ons genomen!