
Yoni is al een aantal jaren klant van Label Vier en we hebben al meerdere leuke projecten samen gedaan. We zijn ook verantwoordelijk voor de support op de website alleen deze hadden we niet zelf gebouwd. We waren dan ook erg blij toen we uitgekozen werden om de nieuwe website te mogen ontwikkelen!
Verbeterpunten identificeren
Natuurlijk hebben we eerst gekeken op welke vlakken er verbetering aangebracht moesten worden. Kort na de lancering van het merk Yoni moest er markt gemaakt worden. De oude website richtte zich dus echt op het vertellen van het verhaal. Nu de markt er is lag de focus voor de nieuwe website op een combinatie van snelle en goede conversie maar toch het blijven vertellen van het verhaal. We hebben hier in de klantreizen dus ook op gefocust.
Interactieontwerp voor WooCommerce
Voor de webshop hebben we gebruik gemaakt van WooCommerce. Deze krachtige webshop software is een uitbreiding op WordPress en staat als een huis. Om het project ook nog betaalbaar te houden hebben we tijdens het interactieontwerp rekening gehouden met de standaard uitgangspunten van WooCommerce. Dit betekent dat we niet helemaal los konden gaan en zomaar alle elementen overal neerzetten maar juist door hier rekening mee te houden hebben we een mooi en goed converterend eindresultaat weten neer te zetten voor een aantrekkelijk budget. Mooie toevoeging is de Quick Cart die je direct een actueel overzicht geeft van je bestelling en je ook helpt om snel je order af te ronden.

Responsive design
Voor deze website hebben we samengewerkt met het Londense bureau Studio Thomas. Zij zijn ook verantwoordelijk voor het redesign van de verpakking en hebben dit door vertaald naar de website. Over smaak valt altijd te twisten maar wij waren in basis erg enthousiast over het ontwerp. De simpele animatie op de homepage was technisch uitdagend maar maakt het wel af. Het ontwerp is helemaal responsive. Dat betekent dat het meeschaalt op elk scherm en dus altijd beeldvullend is. Zeer leuk om te maken en naar ons idee ook zeer geslaagd! Hieronder een impressie:
WordPress maatwerk
Ook voor Yoni hebben we gebruik gemaakt van een maatwerk WordPress thema. Uitgebreid met een WooCommerce webshop is dit een krachtig en snel geheel geworden. De Yoni webshop moest meertalig zijn en ook orders die via Bol.com en Amazon geplaatst worden verwerken en doorgeven aan de fullfillment partij. Een aantal leuke uitdagingen dus voor onze developer! Resultaat is een prachtige website en webshop die ook nog eens supersnel is. Benieuwd? Kijk eens op yoni.care
