Over Vincent Ariëns – Oprichter Label Vier

Mijn naam is Vincent Ariëns. Samen met Eric Mulder oprichter van internetbureau Label Vier. Van jongs af aan ben ik gefascineerd door techniek. Ik ontdekte al vroeg dat mijn hart sneller ging kloppen van het internet. (ik kreeg de aansluiting kado op mijn 10e verjaardag.)  Mijn passie voor fysieke techniek heeft zich vertaald in een passie voor digitale techniek met een sterke focus op de communicatieve kant. Tijdens mijn studie communicatiewetenschappen heb ik geleerd dat je door gebruik te maken van de juiste technieken mensen kunt beïnvloeden in hun gedrag en keuzes. Ik houd mij sindsdien graag bezig met de gebruiksvriendelijkheid van techniek en ben altijd op zoek naar de ultieme ‘reis’ van de gebruiker door een digitaal product. Buiten de lijntjes te durven kleuren geeft vaak het beste resultaat. Ik doe dat graag. Door mijn communicatieve kennis te combineren met mijn kennis van techniek kan ik je helpen jouw website, app of product te vernieuwen.

Wat kan ik voor je betekenen?

Mijn passie ligt bij digitale communicatie met een sterke focus op het ontwikkelen van online software en apps. Ik ben generatie Y, een tikje eigenwijs en heb een sterke eigen visie. Vanuit mijn communicatie achtergrond probeer ik vernieuwende concepten en ideeën tot uitvoer te brengen. Ik ben loyaal en neem graag mijn eigen verantwoordelijkheid. Ik houd van uitdagingen en bewandel graag onbegane paden. Het uitdenken en uitproberen van nieuwe concepten geeft mij veel energie.

Wanneer je samenwerkt met mij ontdek je dat ik:

  • Een heldere en duidelijke eigen visie heb
  • Graag nieuwe mogelijkheden ontdek
  • Snel van begrip ben en gemakkelijk schakel
  • Mij goed kan verplaatsen in de gebruiker
  • Bij alles wat ik doe duidelijke en heldere communicatie voorop zet.

Graag help ik jouw organisatie ook met het verbeteren van de (digitale) communicatie en gebruiksvriendelijkheid van je product, app of website! Neem contact met ons op.

Alle artikelen van Vincent Ariëns

Hoe belangrijk is het aantal kliks voor de gebruikersbeleving?

Als je online op zoek gaat naar informatie, een dienst of product, wil je zo snel mogelijk vinden wat je zoekt. Er zijn echter verschillende factoren van invloed op de vraag of je slaagt en hoe snel je hierin slaagt. Een onderdeel daarvan is het aantal kliks. In dit artikel gaan we daar dieper op

lees verder 6 minuten

Overstappen naar Google Analytics 4

Een aantal maanden geleden lanceerde Google de vernieuwde versie van Google Analytics: Google Analytics 4 (GA4). Een grote verandering waar we in de toekomst veel profijt van gaan hebben. Voor nu voelt het echter nog als een hobbel die genomen moet worden. Google Analytics 4 is technisch een geheel andere versie dan zijn voorganger. Ook

lees verder 4 minuten

Hoe werkt Label Vier op afstand? We leggen het graag uit

In de huidige tijd is het lastig om fysiek af te spreken. Het is even niet anders en dus hebben ook wij ons snel aangepast. Gelukkig werken we al veel en vaak op afstand. Videobellen is ons niet vreemd en iemand die aan een project meewerkt op afstand ook niet. Toch missen wij de fysieke

lees verder 4 minuten

Alles over de progressive web app

Een aantal jaar geleden wilde iedereen een app. Wie een app had hoorde er bij. Nu is het niet zo dat de relevantie van een app is afgenomen maar de noodzaak is wel veranderd. Een gebruiker wil vooral snel zijn informatie ontvangen of actie uitvoeren. Inmiddels bestaat de eerste app store meer dan 10 jaar.

lees verder 5 minuten

Maak jezelf geliefd bij de lezer én bij Google met cornerstone content

Cornerstone content omschrijft de kern (of een deelonderwerp daarvan) van wat jij als bedrijf doet. Het is de hoeksteen waarop jouw website is gebouwd. Deze teksten zijn vaak langer dan ‘normale’ artikelen en bevatten veel informatie. Je laat met deze teksten zien waarin jij een expert bent. Daarnaast helpt cornerstone content ook om hoger in

lees verder 9 minuten

Hoe kun je jouw zichtbaarheid in de zoekresultaten van Google verrijken?

Om je zichtbaarheid in Google Search te vergroten, kun je de zoekresultaten verrijken. Dit doe je met behulp van onder andere structured data, rich snippets en personaliseren op locatie. Met behulp van structured data communiceert jouw website beter met Google en door te personaliseren op locatie ben je beter vindbaar voor mensen in de buurt.

lees verder 4 minuten

De 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini

In het artikel over dark pattern design, schreven we hoe je mensen niet moet beïnvloeden. Als alternatief noemden we de beïnvloedingsprincipes van Cialdini. In dit artikel leggen we je uit wat deze principes zijn, waarom ze werken en waarom dit een goed alternatief is. Het ontstaan: de wetenschap van het overtuigen Als psycholoog was dr.

lees verder 4 minuten

Dark pattern design: verleiden of misleiden?

Bij dark pattern design wordt er gebruik gemaakt van een misleidend ontwerp om bepaald gedrag af te dwingen. Op de korte termijn kan dit voordelen of inkomsten bieden. Het geeft gebruikers echter het gevoel dat ze bedrogen of onjuist behandeld zijn. Ze zullen daardoor niet snel terugkomen. Daarom is het belangrijk om de grens te

lees verder 5 minuten