Blogberichten van Vincent Ariëns

Maak jezelf geliefd bij de lezer én bij Google met cornerstone content

Cornerstone content omschrijft de kern (of een deelonderwerp daarvan) van wat jij als bedrijf doet. Het is de hoeksteen waarop jouw website is gebouwd. Deze teksten zijn vaak langer dan ‘normale’ ...

Lees meer

Hoe kun je jouw zichtbaarheid in de zoekresultaten van Google verrijken?

Om je zichtbaarheid in Google Search te vergroten, kun je de zoekresultaten verrijken. Dit doe je met behulp van onder andere structured data, rich snippets en personaliseren op locatie. Met behulp va...

Lees meer
Cialdini

De 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini

In het artikel over dark pattern design, schreven we hoe je mensen niet moet beïnvloeden. Als alternatief noemden we de beïnvloedingsprincipes van Cialdini. In dit artikel leggen we je uit wat deze ...

Lees meer
dark pattern design

Dark pattern design: verleiden of misleiden?

Bij dark pattern design wordt er gebruik gemaakt van een misleidend ontwerp om bepaald gedrag af te dwingen. Op de korte termijn kan dit voordelen of inkomsten bieden. Het geeft gebruikers echter het ...

Lees meer

Thumbs up voor een duimvriendelijke navigatie

De afgelopen jaren is de telefoon gegroeid, van een gemiddelde beeldschermdiagonaal van 4,1 inch in 2013, naar 5,6 inch of groter in 2018. Waar je vroeger met je duim gemakkelijk alle hoeken van het s...

Lees meer

De vijf lagen van UX design van Jesse James Garrett

Met de 5 lagen van UX design, ontwikkelt door Jesse James Garrett, ontwerp je in 5 stappen (van strategie naar vormgeving) hoe de gebruiker jouw product zal gaan gebruiken. Dit biedt structuur aan het...

Lees meer

De voor- en nadelen van SEO en SEA

SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertizing) gebruik je om vindbaar te zijn wanneer iemand op internet zoekt op de termen waarop jij opereert. SEO draait om zoekresultaten, SEA ...

Lees meer
MBTI persona

Persona’s ontwikkelen met MBTI en Big Five

Om je product of dienst goed aan te sluiten op de gebruiker moet je weten wie je gebruiker is. Zodra je dat weet, kijk je of de door jou ontwikkelde customer journey bijdraagt aan de gebruikerservarin...

Lees meer