Blogberichten van Vincent Ariëns

dark pattern design

Dark pattern design: verleiden of misleiden?

Bij dark pattern design wordt er gebruik gemaakt van een misleidend ontwerp om bepaald gedrag af te dwingen. Op de korte termijn kan dit voordelen of inkomsten bieden. Het geeft gebruikers echter het ...

Lees meer

Thumbs up voor een duimvriendelijke navigatie

De afgelopen jaren is de telefoon gegroeid, van een gemiddelde beeldschermdiagonaal van 4,1 inch in 2013, naar 5,6 inch of groter in 2018. Waar je vroeger met je duim gemakkelijk alle hoeken van het s...

Lees meer

De vijf lagen van UX design van Jesse James Garrett

Met de 5 lagen van UX design, ontwikkelt door Jesse James Garrett, ontwerp je in 5 stappen (van strategie naar vormgeving) hoe de gebruiker jouw product zal gaan gebruiken. Dit biedt structuur aan het...

Lees meer

De voor- en nadelen van SEO en SEA

SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertizing) gebruik je om vindbaar te zijn wanneer iemand op internet zoekt op de termen waarop jij opereert. SEO draait om zoekresultaten, SEA ...

Lees meer
MBTI persona

Persona’s ontwikkelen met MBTI en Big Five

Om je product of dienst goed aan te sluiten op de gebruiker moet je weten wie je gebruiker is. Zodra je dat weet, kijk je of de door jou ontwikkelde customer journey bijdraagt aan de gebruikerservarin...

Lees meer
See Think Do Care

De klant centraal met ‘See Think Do Care’

Een customer journey, ook wel ‘klantreis’ in het Nederlands, is een weergave van alle interactie van een klant met een organisatie. Het See Think Do Care Model helpt bij het in kaart brengen van d...

Lees meer
interactieontwerp

Interactieontwerp: wat is het en waarom is het zo belangrijk?

Interactieontwerp is het vormgeven van de wisselwerking tussen de gebruiker en het product. Een belangrijk onderdeel hiervan is het achterhalen en centraal stellen van de behoeften van de gebruikers. ...

Lees meer
micro-animaties

Denk groot, maak het klein: micro-momenten en micro-animaties

Micromomenten zijn korte momenten waarop een gebruiker met veel aandacht naar een apparaat grijpt (vaak een telefoon) om ergens iets meer over te weten, iets te kopen, iets te doen of om ergens naar t...

Lees meer