Projecten van Vincent Ariëns


KAPR, exclusieve haarstyling voor mannen
KAPR is gespecialiseerd in het ontwikkelen en verkopen van haarstylingsproducten aan kapperszaken. Om dit online goed door te voeren hebben we samen met hen om de tafel gezeten. Daaruit is de huidige ...


Documentatiebank vereniging de oude fiets
Vereniging de oude fiets Voor Vereniging de oude fiets hebben wij een website ontworpen en ontwikkeld. Het is een platform voor en door liefhebbers van oude fietsen. Folders, kranten, boeken, tijdschr...


DermaClinic: maatwerk website voor cosmetisch kliniek
DermaClinic is dé medisch cosmetische kliniek, gericht op huidverbetering en huidverjonging. Als cosmetische kliniek, laserkliniek en schoonheidssalon heeft DermaClinic alle professionals op beautyge...
Blogberichten van Vincent Ariëns

Dark pattern design: verleiden of misleiden?
Bij dark pattern design wordt er gebruik gemaakt van een misleidend ontwerp om bepaald gedrag af te dwingen. Op de korte termijn kan dit voordelen of inkomsten bieden. Het geeft gebruikers echter het ...

Thumbs up voor een duimvriendelijke navigatie
De afgelopen jaren is de telefoon gegroeid, van een gemiddelde beeldschermdiagonaal van 4,1 inch in 2013, naar 5,6 inch of groter in 2018. Waar je vroeger met je duim gemakkelijk alle hoeken van het s...

De vijf lagen van UX design van Jesse James Garrett
Met de 5 lagen van UX design, ontwikkelt door Jesse James Garrett, ontwerp je in 5 stappen (van strategie naar vormgeving) hoe de gebruiker jouw product zal gaan gebruiken. Dit biedt structuur aan het...

De voor- en nadelen van SEO en SEA
SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertizing) gebruik je om vindbaar te zijn wanneer iemand op internet zoekt op de termen waarop jij opereert. SEO draait om zoekresultaten, SEA ...

Persona’s ontwikkelen met MBTI en Big Five
Om je product of dienst goed aan te sluiten op de gebruiker moet je weten wie je gebruiker is. Zodra je dat weet, kijk je of de door jou ontwikkelde customer journey bijdraagt aan de gebruikerservarin...

De klant centraal met ‘See Think Do Care’
Een customer journey, ook wel ‘klantreis’ in het Nederlands, is een weergave van alle interactie van een klant met een organisatie. Het See Think Do Care Model helpt bij het in kaart brengen van d...

Interactieontwerp: wat is het en waarom is het zo belangrijk?
Interactieontwerp is het vormgeven van de wisselwerking tussen de gebruiker en het product. Een belangrijk onderdeel hiervan is het achterhalen en centraal stellen van de behoeften van de gebruikers. ...

Denk groot, maak het klein: micro-momenten en micro-animaties
Micromomenten zijn korte momenten waarop een gebruiker met veel aandacht naar een apparaat grijpt (vaak een telefoon) om ergens iets meer over te weten, iets te kopen, iets te doen of om ergens naar t...