Alle artikelen van Vincent Ariëns
De voor- en nadelen van SEO en SEA
SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertizing) gebruik je om vindbaar te zijn wanneer iemand op internet zoekt op de termen waarop jij opereert. SEO draait om zoekresultaten, SEA om advertenties. SEO biedt je de mogelijkheid om op de lange termijn een goede reputatie op te bouwen met je doelgroep. Het is echter
lees verder 3 minuten
Persona’s ontwikkelen met MBTI en Big Five
Om je product of dienst goed aan te sluiten op de gebruiker moet je weten wie je gebruiker is. Zodra je dat weet, kijk je of de door jou ontwikkelde customer journey bijdraagt aan de gebruikerservaring. Een betere ervaring resulteert op zijn beurt in meer gebruik en omzet. Het uitwerken van goede persona’s geeft een duidelijke
lees verder 4 minuten
De klant centraal met ‘See Think Do Care’
Een customer journey, ook wel ‘klantreis’ in het Nederlands, is een weergave van alle interactie van een klant met een organisatie. Het See Think Do Care Model helpt bij het in kaart brengen van de verschillende doelgroepen en bijbehorende behoeften op ieder contact- en beslismoment. De klant staat centraal en de contact- en beslismomenten krijgen
lees verder 3 minuten
Interactieontwerp: Wat is het en waarom is het zo belangrijk?
Interactieontwerp is het vormgeven van de wisselwerking tussen de gebruiker en het product. Een belangrijk onderdeel hiervan is het achterhalen en centraal stellen van de behoeften van de gebruikers. Door bijvoorbeeld de klantreizen op papier te zetten brengen we in kaart hoe een klant jouw (toekomstige) website, app of mijn-omgeving gebruikt. Deze informatie verwerken we
lees verder 4 minuten
Denk groot, maak het klein: micro-momenten en micro-animaties
Micromomenten zijn korte momenten waarop een gebruiker met veel aandacht naar een apparaat grijpt (vaak een telefoon) om ergens iets meer over te weten, iets te kopen, iets te doen of om ergens naar toe te gaan. Op deze momenten kun je gebruikers aan jouw website binden door te focussen op ‘aandacht’, ‘context’, ‘snelheid’ en
lees verder 4 minuten
Het Hollywoodmodel en waarom wij er mee werken
Wij selecteren voor elke project de juiste talenten om zo het beste resultaat te bereiken. Wij geloven dat we op deze manier het verschil kunnen maken. De inspiratie voor deze werkwijze komt van het zogenoemde ‘Hollywoodmodel’. Deze manier van het opzetten van projecten levert gelegenheidsformaties op die hun talenten én datgene wat ze het liefst
lees verder 3 minuten