Lees alles over Persona’s

Een persona is een karakterisering van een bepaalde gebruiker. Aan de hand van onderzoek onder je gebruikers kun je een aantal typerende gebruikers definiëren.
Vanzelfsprekend bestaan deze gebruikers niet echt maar je moet ze wel als zodanig zien. Op deze manier krijgt je persona letterlijk een gezicht. Wanneer je aan de slag gaat om je customer journey te ontwerpen of verbeteren kun je jezelf continu afvragen wat je verschillende persona’s hiervan vinden.

Beschrijving van een persoon

Persona’s vertellen menselijke verhalen vanuit gedrag, situaties en interacties tijdens de weg die ze afleggen om hun doel of doelen te bereiken. Het zijn modellen van jouw (potentiële) klanten die je organisatie graag wil bereiken. Door het opstellen van deze persona’s wordt het makkelijker om de deze te bereiken en te bedienen. Ze beschrijven een fictieve persoon op vele niveaus. Denk hierbij aan persoonlijke kenmerken, demografische kenmerken maar ook de problemen en uitdagingen waar een persona mee te maken heeft. Vergeet ook niet de communicatiemiddelen en sociale netwerken waar je de persoon kan vinden. Hieronder een voorbeeld van een uitgewerkt persona.

Waarom is het belangrijk een prototype van je app of website te maken?

Bij Label Vier wordt op dit moment hard gewerkt aan een app voor Wageningen University & Research. Ook in dit project hebben we gekozen om vóór de ontwikkeling een gedetailleerd klikbaar prototype te maken. Waarom? Een klikbaar prototype is de ‘blauwdruk’ van je website of app. Een platte weergave waarin je basale dingen zoals de

lees verder 3 minuten

Persona’s ontwikkelen met MBTI en Big Five

Om je product of dienst goed aan te sluiten op de gebruiker moet je weten wie je gebruiker is. Zodra je dat weet, kijk je of de door jou ontwikkelde customer journey bijdraagt aan de gebruikerservaring. Een betere ervaring resulteert op zijn beurt in meer gebruik en omzet. Het uitwerken van goede persona’s geeft een duidelijke

lees verder 4 minuten