Lees alles over Ontwikkeling

De laatste belangrijke stap voordat je een app of website kan lanceren is de ontwikkeling. Voor websites kiezen wij op dit moment voor het content management systeem (CMS) WordPress. Dit is een open source platform gericht op gebruiksgemak en maakt gebruik van de huidige webstandaarden. Doordat dit het meest gebruikte CMS ter wereld is maakt het de ontwikkeling van een website gemakkelijker. WordPress wordt wereldwijd grootschalig ingezet voor het realiseren van websites.

Label Vier helpt ook bij het maken van apps. Wij selecteren één van de partners uit ons waardenetwerk die het best past bij de wensen en nemen dan het projectmanagement op ons. Wanneer we zelf ontwikkelen kiezen we bewust om alleen ‘high end’ WordPress ontwikkeling uit te voeren. Met een grote en brede klantenkring en een zeer sterk waardenetwerk zijn wij inmiddels wel wat gewend. Daag jij ons uit? Bekijk eens hoe wij ontwikkeling aanvliegen!

Welke factoren beïnvloeden jouw positie in de zoekresultaten van Google?

Als je het hebt over vindbaar zijn op internet, zouden veel mensen het antwoord op de volgende vraag wel willen weten: ‘Hoe kom ik boven in de lijst van zoekresultaten terecht?’ Helaas weet alleen Google het precieze antwoord hierop. Zij houdt haar algoritme goed geheim. Toch wordt er regelmatig onderzoek gedaan naar de zogeheten ‘ranking

lees verder 6 minuten

Thumbs up voor een duimvriendelijke navigatie

De afgelopen jaren is de telefoon gegroeid, van een gemiddelde beeldschermdiagonaal van 4,1 inch in 2013, naar 5,6 inch of groter in 2018. Waar je vroeger met je duim gemakkelijk alle hoeken van het scherm kon raken, is dat nu allang niet meer mogelijk. Dit vraagt om een duimvriendelijke navigatie met de belangrijkste knoppen altijd

lees verder 4 minuten

De vijf lagen van UX design van Jesse James Garrett

Met de 5 lagen van UX design, ontwikkelt door Jesse James Garrett, ontwerp je in 5 stappen (van strategie naar vormgeving) hoe de gebruiker jouw product zal gaan gebruiken. Dit biedt structuur aan het ontwikkelteam, helpt je in het beperken van (onverwachte) kosten en zorgt dat jouw doel met de website en de wensen van

lees verder 4 minuten

Gutenberg: een nieuwe editor voor WordPress

Binnenkort lanceert WordPress een nieuwe editor: Gutenberg. De huidige editor biedt niet voldoende mogelijkheden om een tekst echt mooi te maken. Met Gutenberg heb je de opmaak van jouw teksten volledig in eigen handen. Dankzij contentblokken kun je gemakkelijk nieuwe elementen (zoals een foto of video) toevoegen en opslaan. Het vraagt om een nieuwe manier

lees verder 4 minuten

Structuur in je ontwikkelproces: Een soepeler proces dankzij ‘Gitflow’ 

Werken met versiebeheer betekent niet dat het ontwikkelproces automatisch soepel verloopt. Hiervoor biedt de ‘Gitflow-strategie’ uitkomst. Met een ‘hotfix’ voorkom je dat eerder opgeloste problemen worden overschreven. Met de feature-branch voorkom je dat de ontwikkeling van grote functionaliteiten de ontwikkeling van andere functionaliteiten vertraagd. De release-branch biedt een overzicht van wanneer welke ontwikkelingen online zijn

lees verder 3 minuten

Structuur in je ontwikkelproces: Versiebeheer met ‘Git’

Wanneer er meerdere ontwikkelaar aan één project werken is versiebeheer onmisbaar. Zonder versiebeheer wordt er gemakkelijk code overschreven en gaat kostbaar werk verloren. Bij Label Vier werken we met versiebeheer in de tool ‘Git’.  Met behulp van ‘Git’ houden we bij wie aan welk stukje code werkt en zorgen we dat de stukjes code worden

lees verder 1 minuut

De voor- en nadelen van SEO en SEA

SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertizing) gebruik je om vindbaar te zijn wanneer iemand op internet zoekt op de termen waarop jij opereert. SEO draait om zoekresultaten, SEA om advertenties. SEO biedt je de mogelijkheid om op de lange termijn een goede reputatie op te bouwen met je doelgroep. Het is echter

lees verder 3 minuten

Denk groot, maak het klein: micro-momenten en micro-animaties

Micromomenten zijn korte momenten waarop een gebruiker met veel aandacht naar een apparaat grijpt (vaak een telefoon) om ergens iets meer over te weten, iets te kopen, iets te doen of om ergens naar toe te gaan. Op deze momenten kun je gebruikers aan jouw website binden door te focussen op ‘aandacht’, ‘context’, ‘snelheid’ en

lees verder 4 minuten