Lees alles over SEO

Wanneer je iets opzoekt in Google, kijk je meestal niet verder dan de eerste pagina met resultaten. Je hebt dan vaak al gevonden wat je zocht. Dat is precies waar SEO om draait.

Met behulp van verschillende SEO-tactieken pas je jouw website en content zo aan, dat je hoog in de zoekresultaten eindigt. Op die manier ben je gemakkelijk vindbaar op je bedrijfsnaam of op de termen waarop je opereert. Wanneer je laag in de lijst met zoekresultaten staat, zullen mensen minder snel op jouw website terecht komen.

Wat zijn de voor- en nadelen?

Het grote voordeel van SEO is dat je op een natuurlijke manier zichtbaar bent in de zoekmachines. Doordat je hoog in de lijst staat ben je gemakkelijk vindbaar. Daarmee kun je een goede reputatie en relatie opbouwen met je doelgroep. Het nadeel is echter dat het veel tijd en inspanning kost om alle SEO-activitieten op een goede manier uit te voeren. En ondanks alle inspanningen is een hoge plek nooit gegarandeerd.

Maak jezelf geliefd bij de lezer èn bij Google met cornerstone content

Cornerstone content omschrijft de kern (of een deelonderwerp daarvan) van wat jij als bedrijf doet. Het is de hoeksteen waarop jouw website is gebouwd. Deze teksten zijn vaak langer dan ‘normale’ artikelen en bevatten veel informatie. Je laat met deze teksten zien waarin jij een expert bent. Daarnaast helpt cornerstone content ook om hoger in

lees verder 9 minuten

Hoe kun je jouw zichtbaarheid in de zoekresultaten van Google verrijken?

Om je zichtbaarheid in Google Search te vergroten, kun je de zoekresultaten verrijken. Dit doe je met behulp van onder andere structured data, rich snippets en personaliseren op locatie. Met behulp van structured data communiceert jouw website beter met Google en door te personaliseren op locatie ben je beter vindbaar voor mensen in de buurt.

lees verder 4 minuten

Welke factoren beïnvloeden jouw positie in de zoekresultaten van Google?

Als je het hebt over vindbaar zijn op internet, zouden veel mensen het antwoord op de volgende vraag wel willen weten: ‘Hoe kom ik boven in de lijst van zoekresultaten terecht?’ Helaas weet alleen Google het precieze antwoord hierop. Zij houdt haar algoritme goed geheim. Toch wordt er regelmatig onderzoek gedaan naar de zogeheten ‘ranking

lees verder 6 minuten

De voor- en nadelen van SEO en SEA

SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertizing) gebruik je om vindbaar te zijn wanneer iemand op internet zoekt op de termen waarop jij opereert. SEO draait om zoekresultaten, SEA om advertenties. SEO biedt je de mogelijkheid om op de lange termijn een goede reputatie op te bouwen met je doelgroep. Het is echter

lees verder 3 minuten