SEO (Search Engine Optimaliation) en SEA (Search Engine Advertizing) gebruik je om vindbaar te zijn wanneer iemand op internet zoekt op de termen waarop jij opereert. SEO draait om zoekresultaten, SEA om advertenties. SEO biedt je de mogelijkheid om op de lange termijn een goede reputatie op te bouwen met je doelgroep. Daar gaan we dan ook voor!
Wat is SEO?
Wanneer je iets opzoekt in Google, kijk je meestal niet verder dan de eerste pagina met resultaten. Je hebt dan vaak al gevonden wat je zocht. Dat is precies waar SEO om draait. Met behulp van verschillende SEO-tactieken pas je jouw website en content zo aan, dat je hoog in de zoekresultaten eindigt. Op die manier ben je gemakkelijk vindbaar op je bedrijfsnaam of op de termen waarop je opereert. Wanneer je laag in de lijst met zoekresultaten staat, zullen mensen minder snel op jouw website terecht komen. Echter kun je, in tegenstelling tot advertenties, je positie niet kopen. Het resultaat is dus niet altijd gegarandeerd.
Google heeft namelijk een duidelijke missie: zijn gebruikers zo goed mogelijk voorzien van kwalitatief hoogwaardige (en belangrijker nog: relevante) zoekresultaten. Dat is namelijk de reden dat mensen blijven terugkomen bij Google. Van websites verwacht Google daarom dat ze gebruiksvriendelijk, snel en veilig zijn. Bovendien wil de zoekmachine graag zo goed mogelijk begrijpen waar een pagina over gaat (en gebruikt daarvoor in toenemende mate kunstmatige intelligentie).
Hoe scoor je hoog?
Het optimaliseren van je website voor zoekmachines is een uitdagende taak waarbij hoogwaardige content, gebruiksvriendelijk design en betrouwbare, snelle en veilige technologie belangrijke vereisten zijn. Uit ervaring weten we dat trucjes om middelmatige inhoud toch hoog in de zoekresultaten te krijgen niet werken. Google heeft dit door en heeft veel zelflerende algoritmes ontwikkeld om dit tegen te gaan.
Wanneer je ons inschakelt om de zoekresultaten van je website te verbeteren dan focussen we ons op de volgende zaken:
- Optimale inzet van de technische middelen
- Een goede contentstrategie
- Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid
Je zult begrijpen dat deze ook met elkaar samenhangen. Als je een goed artikel hebt geschreven, maar deze kan niet door Google gevonden worden, dan schiet je er nog niet veel mee op. Het verbeteren van je zoekresultaten hangt dus van meerdere zaken af.
Ik ben op zoek naar een zoekwoorden onderzoek
Een van de belangrijkste dingen die als basis dient voor veel overige werkzaamheden. We maken bij een zoekwoordenonderzoek gebruik van de customer journey. Op deze manier weten we ook of er informatie mist in de periode voor aankoop en de periode na aankoop.
Doen jullie ook een SEO Audit?
Ja. Als start van een optimalisatietraject voeren we een nulmeting uit waarbij we analyseren wat de grootste knelpunten zijn van de website/applicatie. We focussen ons hierbij op SEO, Conversie en SEA. Hierbij analyseren we enerzijds de statistieken in Google Analytics en de Google Webmaster Tools (indien aanwezig) van de huidige site en analyseren we anderzijds de website of deze qua techniek en gebruiksvriendelijkheid goed is ingericht.

Ons laatste artikel over SEO voor jou:
De voor- en nadelen van SEO en SEA
SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertizing) gebruik je om vindbaar te zijn wanneer iemand op internet zoekt op de termen waarop jij opereert. SEO draait om zoekresultaten, SEA om advertenties. SEO biedt je de mogelijkheid om op de lange termijn een goede reputatie op te bouwen met je doelgroep. Het is echter […]